Pilot illerde uygulamaya konulan öğretmenlerin yoğun tepkini çeken ve endişeye sevk eden performans değerlendirme uygulaması ile ilgili açıklamalarda bulunan Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı İshak Çelebi, “Bu uygulama Bakanlığın beceriksizliğinin ve öngörüsünün bittiğinin belgesi haline gelmiştir.
Eğitim sistemini iyileştirmeye yönelik başka bir proje geliştiremeyen bakanlık, son olarak da öğretmenleri öğrencilerin ve velilerin önüne atarak önüne atarak kendini rahatlatmaya ve bir süre daha icraatsızlığını gizlemeye çalışmaktadır. Öğretmenin değerini düşüren, öğrenci karşısında saygınlığını, yaptırım gücünü, inandırıcılığını, objektifliğini ve bağımsız çalışma alanını yok eden bu uygulama, zaten zedelenmiş olan değerini ayaklar altına serilişinin son safhası olmuştur. Başarısızlığı sürekli başkalarında arayan idari anlayışı gösteren bakanlığımız, Nasrettin Hoca misali bindiği dalı kesmektedir” dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sisteminin en temel unsuru olan öğretmenin motivasyonunu yükselten, işi sahiplenmesini sağlayan, aidiyet duygusunu geliştiren, araştırmalar yapılması gerekirken bakanlığımız, yargılayıcı, tehdit edici ve iş doyumunu sağlamayacak, iş ortamında huzuru bozacak uygulamalar peşinden koştuğunu söyleyen Çelebi, “Bakanlık eğitim politikaları değişmediği sürece beklenen başarı hep bekleniyor olacaktır. Adı ne olursa olsun öğretmenin saygınlığını törpüleyen, Ülkemizde hiçbir kamu çalışanına uygulanmayan, gelişmiş ülkelerde de örneği bulunmayan uygulanmayan, performans ölçme tarzındaki uygulamaları Demokrat Eğitimciler Sendikası olarak şiddetle ret ediyoruz” dedi.
Denetimin önemine değinen Çelebi, “Yönetimin olmazsa olmaz ilkelerinden birisi de denetimdir. Ancak çağdaş anlayışla yapılan denetim yönetimin geliştirilmesine hizmet eder. Milli Eğitim Bakanlığında şu an denetim sisteminin bırakın geliştirilmesi, hazır yılların birikimlerinden oluşan denetim sistemi de dağıtılarak sistem kontrolsüz hale getirilmiştir. Bakanlık bu denetimi öğrenci, veli ve işyerinde çalışanlarına yaptırma politikası yapının tamamen çökmesine yol açacaktır. Performansı ölçme yapacak kişinin not vereceği kişiden daha donanımlı ve konuya vakıf olması gerekir ki yapılan değerlendirme objektif olsun. Öğrenci ve velinin bu şartlarda öğretmeni değerlendirmesi ancak öğretmenlik mesleğinin bitmesine yol açacaktır. “Sınav toplumu” haline gelen Türkiye’de öğretim kademelerine girişten, istihdama kadar birçok kademede sınavların kullanılıyor olmasının da yanlış olduğunu ifade eden ÇELEBİ, şöyle devam etti: “performans ölçme ile öğretmenlere dört yılda bir yapılması planlanan sınav öğretmenleri öğrencilerinden, mesleğinden çok sınava hazırlanmasına yol açacaktır. KPSS’de olduğu gibi yapılacak bu sınavda sadece bilişsel beceriler ölçecektir. Oysa öğretmenlik mesleği duyuşsal özellikleri ağır basan bir meslek dalıdır. Duyuşsal özelliklerin, analiz, sentez ve değerlendirme becerilerinin ise fakülte yıllarında kazandırılması ve meslek öğretmen adaylarına sevdirilmesi gerekmektedir. Öğretmen yetiştirme sistemimiz gözden geçirilmeli, bir tıkanıklığın yada sorunların çözümü en başta aranmalıdır. Yoksa ağrı kesici tedavilerle eğitim sisteminin iyileşmesi mümkün değildir. Demokrat Eğitimciler Sendikası olarak biliyoruz ki, Ülkemizin müreffeh toplumlar seviyesine çıkması için yük eğitimcilerin omuzlarındadır. Moralimizi bozmadan, kutsal bildiğimiz mesleğimizi layıkıyla yerine getirmekteyiz, getirmeye de devam edeceğiz” açıklamalarında bulundu.

DEMOKRAT EĞİTİMCİLER SENDİKASI

Yazar Hakkında

Yorum Bırak